23 kwietnia 2012

Światowy Dzień Książki i ciekawostki Dropsa


Trochę głupio, żebym kwiecień zakończyła z jednym postem na koncie, więc zrobię trochę sztucznego "tłumu", a ten dzień idealnie się do tego nadaje. Filmik promujący czytanie widział już chyba każdy, więc ja go sobie daruję, za to będzie zabawa podpatrzona u Zbyszka, który też natrafił na nią w sieci. Ogólna zasada to to wieczne wpadanie książek w różne kategorie.

W labiryncie książek wg Italo Calvino

Książki Nigdy Nie Przeczytane
To te, które latami czekają na swoja kolejkę, u mnie mnóstwo rzeczy z filozofii: Kant, Spinoza, Russell, Schopenhauer czy Kierkegaard. Emeryturo - przybywaj.

Książki Których Równie Dobrze Możesz Nie Czytać
Czytadła. Po prostu. Jak mam czytać książki lekkie, to wybieram kryminały.

Książki Przeznaczone Do Innych Celów Niż Lektura
Przychodzą mi tylko do głowy książki jako podstawki pod chwiejące się stoły... O, albo książki z łamigłówkami. W sumie jeszcze albumy, ale ja ich nie uznaję, dla mnie to jakieś kuriozum.

Książki Przeczytane Jeszcze Zanim Je Otwarto Ponieważ Należą Do Kategorii Tych Co Zostały Przeczytane Jeszcze Przed Napisaniem
To będą książki Agaty Ch. Nieważne, i tak ją lubię.

Książki Które z Pewnością Byś Przeczytał Gdybyś Miał Przed Sobą Więcej Niż Jedno Życie
Zapewne te, które polecają mi znajomi i blogosfera. Niestety, tylko niektóre z nich ostatecznie trafiają w moje ręce.

Książki Które Masz Zamiar Przeczytać Chociaż Przedtem Powinieneś Przeczytać Inne
Zanim powtórzę Golema, solidnie się do tego przygotuję. I planuję przeczytanie różnych nagrodzonych tytułów SF, jednak są one którąś tam częścią serii, więc pewnie zacznę od początku.

Książki Niezbyt Drogie Które Będziesz Mógł Kiedyś Kupić Za Pół Ceny
Oby był to Dukaj.

Książki Które Przeczytali Już Wszyscy A Zatem Jest Tak Jakbyś Ty Przeczytał Je Także
Mam takie wrażenie, kiedy słyszę nazwisko Martina ;)

Książki Które Od Dawna Zamierzasz Przeczytać
Cały mój schowek na bnetce, na blogu część zakładki Plany. KLASYKA!!! W tym roku zamierzam przeczytać obiecanego sobie już w styczniu Moby Dicka :] To w ogóle jest główna etykieta książek w moim świecie, ileż to razy rozmawiam z innymi i kończę słowami "kiedyś to przeczytam"...

Książki Których Od Lat Poszukujesz Bez Powodzenia
Tak jak Zbyszek - "Życie, instrukcja obsługi". Poza tym np. Nikołaj Bierdiajew O przeznaczeniu człowieka, książki Gurdżijewa, Wielka księga Tao czy też Zeszyty Ciorana. Trochę SF, trochę publicystyki, choćby niewydane u nas On bulshit.

Książki Które Dotyczą Tego Czym Właśnie Się Zajmujesz
To, co obecnie robię, czytaniem bym nie nazwała.

Książki Które Chcesz Mieć Pod Ręką Na Wszelki Wypadek
To często klasyka i pozycje dotyczące kina. Plus słowniki.

Książki Które Możesz Odłożyć Na Wakacyjną Lekturę
Nie dzielę książek na letnie, zimowe itp.

Książki Które Rozbudzają W Tobie Ciekawość Niespodziewaną Gwałtowną I Niezbyt Wyraźnie Usprawiedliwioną
Haha, kryminały, oczywiście! Dahl, cała ta Skandynawia. Akunin. Od razu mam ochotę się na nie rzucić, spędzić cały dzień na kanapie, poić się gorącą czekoladą i zapomnieć na chwilę o obowiązkach.

Pozostaje mi już tylko życzyć wszystkim niezapomnianych lektur, naszej ojczyźnie zmiany jakimś cudem statystyk dotyczących czytelnictwa, pisarzom - czasu i pieniędzy, żeby mogli w spokoju pisać bez komornika dobijającego się do drzwi, a wydawnictwom - nosa do debiutów, starannego wydawania uznanych pisarzy oraz unikania takich wpadek jak poniżej (wstyd!).

Tak mi się wydawało, że już widziałam gdzieś tę dziewczynę...

10 komentarzy:

  1. Najlepszego Kornwalio!

    A ja znam jeszcze jeden rodzaj niepotrzebnych książek to PORADNIKI!

    A inne zastosowanie - ostatnio (wiem, wiem jestem monotematyczna) przyszła do mnie położna i powiedziała, że jak się podłoży książkę pod materacyk to dziecko będzie miało świetnie ukształtowany kręgosłup :)HA, HI :)

    A Moby Dicka to ja nawet zakupiła - i również czeka i czeka...

    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, to podłóż mu potem książkę od matmy, niech się od razu kształtuje w dobrym kierunku ;)

      Usuń
  2. Też planuję wciąż, że przeczytam "Moby Dicka", dotąd czytałem tylko kilka rozdziałów, fragmenty, omówienia i analizy, niektóre rzeczy bardzo mi się nawet podobały, może w wakacje:) A z tą okładką to rzeczywiście wydawnictwo chciało chyba przyoszczędzić, można się spodziewać jeszcze jednej okładki tym razem z człowiekiem podobnym z twarzy do Szekspira, chyba, że to on właśnie jest, w ogóle te okładki urodą nie grzeszą:) A o Dukaju jeszcze zapomniałem, jeżeli chodzi o książki, które mam nadzieję kupić kiedyś za pół ceny, mogli by wydawać paperbacki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie już konkretnie zaplanowałam tego Moby Dicka na wakacje. Też się naczytałam, omawiałam go nawet na zajęciach i jestem tak nakręcona, że już się doczekać nie mogę.
      Szekspira to akurat z obrazu wzięli, ale takie wtopy z okładkami, to w Polsce nie pierwszyzna. Choć największy skandal to dwa identyczne tytuły książek Picoult.
      No, brzydkie, w ogóle nie lubię twarzy na okładkach.

      Usuń
  3. Pereca nie warto, moim zdaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Emeryturo - przybywaj", haha, dokładnie :) za każdym razem jak odkładam "Dzienniki" Maraiego z powrotem na półkę z utęsknieniem wzdycham do siedzenia w fotelu cały dzień.
    Okładka Somozy: przerażająca! Jakież to meandry i zwoje pokonuje myśl grafika, której efektem jest taki cud nad cudy?
    Te pytania bardzo mi się podobają, chyba u siebie znajdę dzień na pytania i się pobawię.
    A "Jeśli zimową nocą podróżny" Calvino ciągle nie przeczytałam... Aj, książki, które od dawna zamierzam przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, czytasz jego Dzienniki, kolejna pozycja w moim schowku, która płacze i prosi o uwagę ;)

      Usuń
  5. Jeśli chodzi o "On Bullshit" Frankfurta, to zostało wydane po polsku w 2008:
    http://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=107285

    Mnie się nie podobało:
    http://lekturnik.blogspot.com/2011/03/harry-g-frankfurt-o-wciskaniu-kitu.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za info, wykreślę sobie z poszukiwanych.

      Usuń

Jak powiedział Tuwim "Błogosławiony, który nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego w słowa" :)